رهبری تحول گرا

تمایز فردی و شناسایی گروهی به عنوان مکانیسم‏‌‌های هویت اجتماعی مطرح می‌شوند که ویژگی‏‌‌های هویت جمعی و فردی را منعکس می‌کند، که تاثیرات افتراقی رهبری تحول گرا بر نتایج عملکردی را پی ریزی می‌کند.
این مدل با داده‏‌‌های مربوط به یک نمونه ۲۵۰ کارمندی آزمایش شده و مدیران آنها در پنج بانک در جمهوری خلق چین کار می‌کنند.
علاوه بر این، تمایز فردی ارتباط میان رهبری تحول گرای مبتنی بر فرد و رفتار خلاقانه را میانجی گری می‌کند، درحالی که شناسایی گروهی ارتباط میان رهبری تحول گرای مبتنی بر گروه و OCBs افراد و گروه‏‌ها را میانجی گری می‌کند.
لازمه تغییر و تحولات مستمر سازمانی در محیط‏‌‌های پویا و در حال تغییر امروز، وجود راهبرانی بصیر، راهبردی یا به عبارت روشن تر، رهبران تحول آفرین است.
به دلیل توجه فزاینده به عامل رهبری در ایجاد تحولات و عملکرد سازمانی در سطح دنیا و نقش آن در یادگیری سازمانی، در این تحقیق سعی بر آن شده است که رابطه بین رهبری تحول آفرین و عملکرد سازمانی با نقش تعدیلگری یادگیری سازمانی مورد بررسی قرار گیرد.
شرکتها با نوآوریهای بیشتر، در پاسخگویی به تغییرات محیطی و توسعه تواناییها جهت دستیابی به عملکرد بهتر، موفق‌تر عمل می‎نمایند.
یکی از این عوامل موثر بر نوآوری در سازمان، رهبری می‌باشد.
رهبری تحول گرا در زمان‏‌‌های مورد نیاز برای تغییر، بیشترین کاربرد را دارند.
رهبران تحول گرا دغدغه تحول سازمانها و افراد را دارند و بر کارکنان سازمان و پیروانشان تاثیر بسزایی می‌گذارند تا تعهد آنها را نسبت به چشم انداز سازمان افزایش دهند.

منبع : رهبری تحول گرا


بانک مقالات تحول ,سازمانی ,مورد ,عملکرد ,فردی ,رهبری تحول ,رهبران تحول ,تحول آفرین ,عملکرد سازمانی ,گرای مبتنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی وب روزنامه آنلاین بهترین سایت Always for you فابریک یدک ژینا کالا نمایندگی انحصاری تاچ بیوتی و هانی هیر